Salgs- og leveringsbetingelser

1. Anvendelse 1.1 Ethvert salg og enhver levering fra Gokemi ApS sker i henhold til nedenstående almindelige salgs- og leveringsbetingelser, som skal anses for at være en integreret del af aftalen mellem Gokemi ApS og Kunden. 1.2 Enhver afvigelse fra disse salg- og leveringsbetingelser skal være aftalt skriftligt for at være gældende. Dette gælder også Kundens eventuelle indkøbsbetingelser. Disse gælder kun såfremt de er skriftligt accepteret af Gokemi ApS. I tilfælde af modstrid mellem nærværende salgs- og leveringsbetingelser og Kundens indkøbsbetingelser, har nærværende betingelser forrang.

2. Indgåelse af aftale 2.1 Kundens bestilling er først bindende for Gokemi ApS, når ordrebekræftelse er udstedt til Kunden. Enhver henvendelse fra Gokemi ApS til Kunden forud for ordrebekræftelsen er alene at opfatte som en opfordring til Kunden til at give tilbud. 2.2 Salgsgenstanden er de produkter, som fremgår af Gokemi ApS' ordrebekræftelse. Gokemi ApS er derfor alene forpligtet til at levere de produkter, som fremgår af ordrebekræftelsen. Dette gælder også i tilfælde af uoverensstemmelse mellem Kundens ordre og ordrebekræftelsen.

3. Betaling og renter 3.1 Det fulde fakturabeløb skal i alle tilfælde betales. Kunden er således uberettiget til i købesummen at foretage modregning med krav imod Gokemi ApS. 3.2 Betaler Kunden ikke rettidigt, tilskrives renter fra forfaldsdagen af det til enhver tid skyldige beløb med den ifølge den danske rentelov til enhver tid gældende rentesats.

4. Ejendomsforbehold 4.1 Ejendomsretten til de leverede produkter forbliver hos Gokemi ApS, indtil de leverede produkter er fuldt ud betalt.

5. Levering og risikoovergang 5.1 Levering finder sted som konkret aftalt med Kunden, og risikoen for produkterne overgår til Kunden i henhold til seneste udgave af INCOTERMS leveringsklausuler. 5.2 Ved levering af varer fremstillet på Kundens specifikation eller indkøbt i henhold til specialordre, eller ved levering i bulk (tankvogn etc..) har Gokemi ApS ret til at levere +/- 10% af den aftalte mængde.

6. Forsinkelse og mangler 6.1 Med mindre andet er aftalt, anses udskydelse af afleveringen med indtil 2 uger fra aftalt leveringsdag som rettidig levering. I tilfælde af forsinket levering er Gokemi ApS’ erstatningsansvar begrænset til 10% af fakturaværdien af de forsinkede produkter, dog maksimalt DKK 50.000. 6.2 Hvis de leverede produkter er mangelfulde, kan Gokemi ApS efter eget valg foretage afhjælpning eller give et forholdsmæssigt afslag. Kun i de tilfælde hvor Gokemi ApS ikke foretager sådan afhjælpning eller giver forholdsmæssigt afslag, vil Kunden være berettiget til at kræve erstatning i anledning af manglerne. 6.3 Gokemi ApS er i intet tilfælde ansvarlig for tab og omkostninger, herunder driftstab, avancetab eller andet indirekte tab, Kunden måtte lide i tilfælde af forsinket eller mangelfuld levering. 6.4 Gokemi ApS er i intet tilfælde ansvarlig for tab og omkostninger som følge af farve-, nuance- og glansforskelle i de færdigprodukter som de af Gokemi ApS leverede produkter er gjort til en del af eller opblandet med.

7. Undersøgelsespligt og reklamationsfrister 7.1 Kunden skal ved leveringen foretage behørig undersøgelse af det leverede. Synlige eller umiddelbart konstaterbare fejl eller mangler som er pådraget under transporten, skal meddeles transportøren ved levering, og køber skal sikre, at transportøren kvitterer herfor. Fejl og mangler som Kunden kunne have konstateret ved en undersøgelse af det leverede eller som ikke anmeldes til transportøren, kan Kunden ikke senere gøre gældende 7.2 Kunden fortaber samtlige misligholdelsesbeføjelser i anledning af forsinkelse eller en mangel, hvis skriftlig reklamation ikke er modtaget af Gokemi ApS senest 7 dage efter modtagelsen i tilfælde af en synlig mangel, og i tilfælde af en skjult mangel eller forsinkelse senest 7 dage efter det tidspunkt, hvor Kunden fik eller burde have fået kendskab til manglen eller forsinkelsen. 7.3 Kunden fortaber dog i alle tilfælde sine misligholdelsesbeføjelser, såfremt der ikke er reklameret senest 12 måneder regnet fra leveringstidspunktet, jf. pkt. 5. 

 

 

8. Produktansvar og skadesløsholdelse 8.1 Gokemi ApS’ produktansvar for erhvervstingsskade forvoldt af defekter ved de leverede produkter, som indtræder, efter Kunden har modtaget produkterne, herunder for skade på eller forvoldt af produkter, der er fremstillet af Kunden, eller på produkter, hvori de af Gokemi ApS leverede produkter indgår, er i alle tilfælde begrænset til et maksimum på DKK 1.000.000 pr. skade eller serieskade. Fra erstatningen skal altid trækkes værdien af de leverede produkter. 8.2 Gokemi ApS er dog i intet tilfælde ansvarlig for Kundens indirekte tab, herunder driftstab, tabt fortjeneste, eller andre økonomiske konsekvenstab. Gokemi ApS er heller ikke i noget tilfælde ansvarlig for tab, udgifter eller omkostninger forbundet med at hjemtage, tilbagekalde eller tilbagetrække, reparere, omlevere, tilintetgøre, eller bortfjerne defekte produkter leveret af Gokemi ApS eller defekte produkter, hvori de af Gokemi ApS leverede produkter indgår. 8.3 Kunden skal holde Gokemi ApS skadesløs i den udstrækning, Gokemi ApS pålægges ansvar over for tredjemand for sådan skade og sådant tab, som Gokemi ApS efter pkt. 8.1 - 8.2 ikke er ansvarlig for over for Kunden. 8.4 Gokemi ApS er i intet tilfælde ansvarlig for skade som de leverede produkter forvolder i USA eller Canada. Såfremt Kunden videresender Gokemi ApS´ produkt til USA eller Canada eller anvender Gokemi ApS´ produkt som en del af sit eget produkt og dette produkt videresendes til USA eller Canada, er Kunden ansvarlig for enhver skade som produktet forvolder i USA eller Canada.

9. Force majeure 9.1 I tilfælde af force majeure er Gokemi ApS berettiget til, uden ansvar over for Kunden at annullere det pågældende salg. 9.2 Force majeure foreligger blandt andet, hvis Gokemi ApS eller dennes underleverandør og/eller transportør forhindres i at opfylde aftalen som følge af krig, borgerkrig, oprør, terror, offentlige restriktioner, import- eller eksport-forbud, blokade, strejke, arbejdsnedlæggelse, naturkatastrofer, herunder, men ikke begrænset til, jordskælv, storm-flod, omfattende oversvømmelse, skypumpe og vulkanudbrud, eller lignende, som ikke burde være forudset af Gokemi ApS på tidspunktet for aftalens indgåelse.

10. Lovvalg og værneting 10.1 Aftalen mellem Gokemi ApS og Kunden, herunder fortolkning og udfyldning af disse salgs- og leveringsbetingelser, er underlagt dansk ret. 10.2 Enhver tvist mellem Gokemi ApS og Kunden skal afgøres ved Gokemi ApS´ hjemting. 10.3 Såfremt tredjemand anlægger sag mod Gokemi ApS i tilfælde af Kundens videresalg af Gokemi ApS´ produkt eller et produkt som de af Gokemi ApS leverede produkter er gjort til en del af eller opblandet med er Kunden på Gokemi ApS' forlangende forpligtet til at lade sig indstævne ved den domstol, der behandler kravet mod Gokemi ApS. Det indbyrdes forhold mellem Gokemi ApS og Kunden skal dog også i dette tilfælde afgøres efter dansk ret, herunder disse salgs- og leveringsbetingelser.